Ένα αλιευτικό ιστιοφόρο με τεντωμένα τα πανιά και μαζεμένα τα δίχτυα διασχίζει τα κύματα σε μια φουρτουνιασμένη θάλασσα. Στο κατάστρωμα, με λεπτομερειακές περιγραφές, εμφανίζονται καθήμενοι επτά ψαράδες, άλλοι με κάπες, άλλοι με φέσια, άλλοι με σκούφο και άλλοι με ψάθινα καπέλα. Μακριά στο βάθος του ορίζοντα αχνοφαίνεται μια βραχονησίδα και γύρω της μεγάλα δικάταρτα ιστιοφόρα με ανοιχτά πανιά. Δεξιά, μακριά στο πέλαγος, μόλις που διακρίνεται και ένα ατμόπλοιο με τον χαρακτηριστικό καπνό να βγαίνει από το φουγάρο.
Το επιβλητικό θαλασσινό τοπίο αποδίδεται ζωγραφικά με συνεχείς εναλλαγές ψυχρών βαθύχρωμων τονικών αποχρώσεων. Τα βαθυπράσινα χρώματα αναμειγνύονται με τις ποικίλες αποχρώσεις του μπλε και του γαλάζιου, τα σκιερά μέρη μετατρέπονται σε μαύρα-μπλε, ενώ στην επιφάνεια, ενίοτε, προβάλλουν λευκοί αφροί. Ο ουρανός, αντίθετα, διατυπώνεται με απαλές εναλλαγές ζεστών χρωμάτων, άλλοτε φωτεινών και άλλοτε πιο θαμπών, που προδίδουν τις νεφελώδεις μάζες.
Είναι εμφανής η ποιητική διάθεση σε όλη την ατμόσφαιρα και επιμελώς μεταφέρεται στον θεατή το αίσθημα της απεραντοσύνης.
Μαριλένα Ζ. Κασσιμάτη (επιμέλεια), Κωνσταντίνος Βολανάκης, ο ποιητής της θάλασσας, κατάλογος έκθεσης, Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος, Αθήνα 2009, σ. 148-149, 184 (χ.χ).
Τάκης Μαυρωτάς (επιμέλεια), Κωνσταντίνος Βολανάκης, ο πατέρας της ελληνικής θαλασσογραφίας, κατάλογος έκθεσης, Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Β&Μ Θεοχαράκη, Αθήνα 2018, σ. 76.
Θοδωρής Κουτσογιάννης (επιμέλεια), Κωνσταντίνος Βολανάκης, Νόστος της Θάλασσας. Έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, σ. 146-147.
Sotheby’s / London, the Greek Sale, 02/10/2002.