Ατμόπλοια, ιστιοφόρα, βάρκες, αλιευτικά σκάφη και καθημερινές σκηνές απεικονίζονται σε αυτή τη σύνθετη αναπαράσταση του Βολανάκη με την έντονη ιμπρεσιονιστική απόδοση. Το ενδιαφέρον του ζωγράφου έχει επικεντρωθεί στους διάφορους τύπους των πλοίων, στην κεντρική σκηνή της επιβίβασης ανθρώπων και εμφατικά στην απόδοση της ήρεμης θάλασσας του λιμανιού. Αντίθετα, η τοπογραφική αναφορά γίνεται σχηματικά, στο βάθος της σύνθεσης, όπου απλώς διακρίνεται ένα οικιστικό σύνολο χωρίς ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και μια ακταία βραχώδης περιοχή.
Αριστερά, στο αγκυροβόλιο, εμφανίζονται πολλά ιστιοφόρα πλοία και στο κέντρο είναι αγκυροβολημένο αρόδο ένα επιβατικό, στο οποίο επιβιβάζονται άνδρες και γυναίκες που περιμένουν μέσα σε βάρκες με κωπηλάτες και σκίαστρα. Ο ζωγράφος σε αυτό το σημείο αποδίδει χρωματικά τις επιμέρους λεπτομέρειες των δρώμενων, τους αχθοφόρους που φορτώνουν τις αποσκευές, μέχρι και τον κόσμο στο κατάστρωμα που παρακολουθεί τα διαδραματιζόμενα. Εντυπωσιακή είναι και η απόδοση των φωτεινών και σκιερών αντανακλάσεων πάνω στο νερό.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το θέμα της επιβίβασης, μία από τις αγαπημένες επιμέρους εικονογραφίες του Βολανάκη, συναντάται στα έργα: «Αγκυροβολημένο ιστιοφόρο και ψαρόβαρκα», 1883-1885, «Αποβίβαση», 1885-1890, και «Αναχώρηση από τον Πειραιά για την Τήνο», 1885-1890, της συλλογής του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη.
Μαριλένα Ζ. Κασσιμάτη (επιμέλεια), Κωνσταντίνος Βολανάκης, ο ποιητής της θάλασσας, κατάλογος έκθεσης, Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος, Αθήνα 2009, σ. 106, 181.
Τάκης Μαυρωτάς (επιμέλεια), Κωνσταντίνος Βολανάκης, ο πατέρας της ελληνικής θαλασσογραφίας, κατάλογος έκθεσης, Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Β&Μ Θεοχαράκη, Αθήνα 2018, σ. 114.
Θοδωρής Κουτσογιάννης (επιμέλεια), Κωνσταντίνος Βολανάκης, Νόστος της Θάλασσας. Έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, σ. 36, 64-65.
Sotheby’s / London, The Greek Sale, 22/05/2006.