Ο Βολανάκης αρέσκεται ιδιαίτερα στην απεικόνιση σκηνών καθημερινού βίου της υπαίθρου και εδώ παρουσιάζει μια παράσταση ηθογραφικού χαρακτήρα με κεντρικό θέμα το ψάρεμα με δίχτυα. Με μια ρεαλιστική αναλυτική περιγραφή και επιλεκτική ιμπρεσιονιστική απόδοση, περιγράφει την εργασία του ψαρέματος σε μια πολυπρόσωπη σύνθεση. Είναι εμφανής η ποιητική διάθεση στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα με τις θελκτικές ήπιες εναλλαγές ψυχρών-θερμών χρωμάτων.
Σε όλο το πλάτος του πίνακα απλώνεται η ήρεμη θάλασσα, απαλά φωτισμένη από το πρωινό φως. Στο βάθος σκιαγραφείται το ανάγλυφο μιας μακράς λωρίδας στεριάς και μπροστά της διακρίνονται αραγμένα μικρά και μεγάλα ιστιοφόρα σκάφη. Αριστερά παριστάνεται ένα επανδρωμένο ιστιοφόρο με κατεβασμένα τα πανιά, ενώ στο κέντρο προβάλλεται εμφατικά ένα αλιευτικό σκάφος. Στο κατάστρωμα τρεις όρθιοι ψαράδες μαζεύουν τα δίχτυα και ένας κωπηλατεί. Όλα τα επιμέρους στοιχεία έχουν εικονογραφικά αποδοθεί με την παραμικρή λεπτομέρεια, από τις κινήσεις των ψαράδων, τα ενδυματολογικά στοιχεία, τα χαρακτηριστικά του ξύλινου σκαριού, τα χρηστικά αντικείμενα στην κουπαστή, μέχρι και τις φωτοσκιάσεις.
Μαριλένα Ζ. Κασσιμάτη (επιμέλεια), Κωνσταντίνος Βολανάκης, ο ποιητής της θάλασσας, κατάλογος έκθεσης, Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος, Αθήνα 2009, σ. 153, 184 (χ.χ., 48x95 εκ.).
Τάκης Μαυρωτάς (επιμέλεια), Κωνσταντίνος Βολανάκης, ο πατέρας της ελληνικής θαλασσογραφίας, κατάλογος έκθεσης, Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Β&Μ Θεοχαράκη, Αθήνα 2018, σ. 91.
Θοδωρής Κουτσογιάννης (επιμέλεια), Κωνσταντίνος Βολανάκης, Νόστος της Θάλασσας. Έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, σ. 122-123.
Bonham’s /London, The Greek Sale, 12/12/2006.