image
Κωνσταντίνος Βολανάκης
Φέρνοντας την ψαριά
1880-1882
λάδι σε καμβά
54x74 εκ.
Αποστολή Ηλεκτρονικής Κάρτας
Σελίδες Χρωματισμού
Πάζλ


Η ειδυλλιακή σύνθεση του Βολανάκη με τις πρώτες ηλιαχτίδες να προβάλουν από την Ανατολή είναι ακόμη ένας ύμνος στις θαλασσογραφίες του. Όλη η ατμόσφαιρα, με τις απαλές τονικές αποχρώσεις να αντανακλώνται στο γαλήνιο νερό της θάλασσας, έχει ένα έντονο λυρικό ύφος. Η σύνθεση είναι ισορροπημένη και ο μεγάλος όγκος της κεντρικής απεικόνισης αντισταθμίζεται δεξιοτεχνικά με τις νεφελώδεις σχηματοποιήσεις στο βάθος του ορίζοντα. Την απόλυτη αρμονία και ομορφιά διακόπτει επιμελώς, στο πρώτο πλάνο, η εμφάνιση μαύρων πασσάλων που ξεπροβάλλουν από τη θάλασσα και αντικατοπτρίζονται στα διάφανα νερά.

Ένα ψαράδικο ιστιοφόρο δεσπόζει στο κέντρο της παράστασης και η λεπτομερειακή εικονογραφική του απόδοση είναι εντυπωσιακή. Κάποιοι ψαράδες βρίσκονται πάνω στο κατάστρωμα με μαζεμένα τα δίχτυα και άλλοι είναι σκαρφαλωμένοι πάνω στο κατάρτι και δένουν τα πανιά. Στο βάθος του θαλασσινού τοπίου απεικονίζονται διάφορα ιστιοφόρα, μονοκάταρτα, δικάταρτα και τρικάταρτα, να πλέουν σε διάφορες κατευθύνσεις, ενώ αμυδρά διακρίνονται κάτω από το εκτυφλωτικό φως της αυγής κατακίτρινοι ορεινοί όγκοι.

Βιβλιογραφία


Μαριλένα Ζ. Κασσιμάτη (επιμέλεια), Κωνσταντίνος Βολανάκης, ο ποιητής της θάλασσας, κατάλογος έκθεσης, Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος, Αθήνα 2009, σ. 151, 184 (1864-1883, 74x54 εκ.)

Τάκης Μαυρωτάς (επιμέλεια), Κωνσταντίνος Βολανάκης, ο πατέρας της ελληνικής θαλασσογραφίας, κατάλογος έκθεσης, Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Β&Μ Θεοχαράκη, Αθήνα 2018, σ. 71.

Θοδωρής Κουτσογιάννης (επιμέλεια), Κωνσταντίνος Βολανάκης, Νόστος της Θάλασσας. Έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, σ. 108-109.

Sotheby’s/London, The Greek Sale, 18/11/2003

Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη © 2024 | Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος
Πολιτική Απορρήτου Όροι Χρήσης Συντελεστές