Το λιμάνι του Βόλου έχει αποδοθεί με μεγάλες χρωματικές πινελιές, χωρίς τις αναγνωρισμένες λεπτομερειακές αναφορές των αντίστοιχων παραστάσεων αλλά με σαφή ρεαλιστικά στοιχεία. Αριστερά, στην προβλήτα, μπροστά από τα κτήρια εικονίζεται μια άμαξα και ένας πεζός, ενώ διακρίνονται και άλλες ανθρώπινες φιγούρες δίπλα στο αραξοβόλι, το γεμάτο αγκυροβολημένα ιστιοφόρα. Δεξιά απλώνεται σε όλο του το μεγαλείο το λιμάνι με τα ήρεμα νερά, που περικλείεται ολόγυρα από μια μακρά ημιορεινή ζώνη στεριάς. Στο βάθος αρμενίζουν δύο ιστιοφόρα με τεντωμένα πανιά και στο κέντρο στέκεται αρόδο ένα τρίστηλο ιστιοφόρο-ατμόπλοιο. Πρόκειται για μια σαγηνευτική παράσταση με τις φωτεινές ανταύγειες να λαμπυρίζουν στον ουρανό και στη θάλασσα.
Το έργο αυτό, που παραπέμπει στις ομότιτλες παραστάσεις «Το λιμάνι του Βόλου με φεγγαρόφωτο», 1895-1900 και το «Το λιμάνι του Βόλου τη νύχτα με φεγγαρόφωτο», χ.χ., έχει ζωγραφιστεί από την ίδια οπτική γωνία με αυτές, αλλά η ζωγραφική απόδοση είναι εντελώς διαφορετική και παραπέμπει πολύ έντονα στις ιμπρεσιονιστικές αρχές, με επιλεκτικές αφαιρέσεις και χωρίς περιγράμματα.
Τάκης Μαυρωτάς (επιμέλεια), Κωνσταντίνος Βολανάκης, ο πατέρας της ελληνικής θαλασσογραφίας, κατάλογος έκθεσης, Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Β&Μ Θεοχαράκη, Αθήνα 2018, σ. 110.
Θοδωρής Κουτσογιάννης (επιμέλεια), Κωνσταντίνος Βολανάκης, Νόστος της Θάλασσας. Έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, σ. 75.