Πολλές επιμέρους εικονογραφικές αναφορές συνθέτουν αυτό το πανοραμικό θαλάσσιο τοπίο, εμπλουτισμένο με ηθογραφικού χαρακτήρα θέματα.
Ο Βολανάκης επιδιώκει για ακόμη μια φορά να αναπαραστήσει με ακρίβεια μια καθημερινή σκηνή από τη ζωή των ψαράδων και επιλέγει τη στιγμή της προετοιμασίας, πριν ξεκινήσει το ψάρεμα με τα δίχτυα. Στο κέντρο της εικόνας δεσπόζει ένα αλιευτικό ιστιοφόρο με τεντωμένα πανιά στα κατάρτια. Το μεγαλύτερο τμήμα του καταστρώματος έχει καλυφθεί από ένα πάνινο κόκκινο σκίαστρο και στο υπόλοιπο απεικονίζονται δύο καθήμενοι ψαράδες και τα δίχτυα κρεμασμένα με προσοχή, έτοιμα για να ριχτούν στη θάλασσα. Ένας άλλος ψαράς μέσα σε μικρή λέμβο κωπηλατεί προς το μέρος τους.
Η σκηνή διαδραματίζεται σε ανοιχτή θάλασσα αλλά σχετικά κοντά στην ακτή, όπου ευκρινώς διαφαίνονται η ιχθυόσκαλα και το αραξοβόλι με πολλά και διάφορα αγκυροβολημένα ιστιοφόρα. Κατά μήκος της ακρογιαλιάς εμφανίζονται σποραδικά παραθαλάσσια κτήρια και μερικές δενδροστοιχίες μπροστά από τον ημιορεινό όγκο.
Η παράσταση συμπληρώνεται από τη γνώριμη εικόνα του ιστιοφόρου με τα ανοιχτά πανιά που απομακρύνεται στο βάθος του ορίζοντα.
Μαριλένα Ζ. Κασσιμάτη (επιμέλεια), Κωνσταντίνος Βολανάκης, ο ποιητής της θάλασσας, κατάλογος έκθεσης, Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος, Αθήνα 2009, σ. 128, 182 («Στην παραλία του Βόλου»).
Τάκης Μαυρωτάς (επιμέλεια), Κωνσταντίνος Βολανάκης, ο πατέρας της ελληνικής θαλασσογραφίας, κατάλογος έκθεσης, Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Β&Μ Θεοχαράκη, Αθήνα 2018, σ. 88-89 («Ακρογιαλιά στο Βόλο»).
Θοδωρής Κουτσογιάννης (επιμέλεια), Κωνσταντίνος Βολανάκης, Νόστος της Θάλασσας. Έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, κατάλογος έκθεσης, Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, σ. 88-89.
Sotheby’s/London, the Greek Sale, 17/04/2008.